7 Hari Dibacakan Al Quran Tanpa Henti, Apa Jadi Pada Epal Ini MENGEJUTKAN Ramai !!!

| July 3, 2017 | 0 Comments

7 Hari Dibacakan Al Quran Tanpa Henti, Apa Jadi Pada Epal Ini MENGEJUTKAN Ramai !!! | Muzik dan Lantunan Ayat Al-Qur’an itu sama. Apatah lagi muzik yang menenangkan dan juga bacaan Al-Qur’an yang membuatkan rasa damai, sehingga kesannya pun sama untuk semua orang. Benarkah demikian?

Dewasa kini, banyak sekali orang yang menyamakan kesan bacaan Al Quran dengan muzik. Padahal sungguh keduanya sangatlah berbeza dan hal tersebut ternyata telah dibuktikan dengan jelas pada buah epal. Hal ini dibuktikan oleh seorang mahasiswi dari sebuah universiti ternama di Kanada.

Berikut adalah kisahnya.

Dahulu, muzik memang menjadi sebahagian yang tidak dapat dipisahkan terutama bagi orang seperti saya. Namun setelah mendalami Islam semasa kuliah pengajian, saya pun berusaha sedikit demi sedikit menghilangkan ketagihan untuk mendengarkan muzik. Akan tetapi, saya seringkali kembali lagi mendengarkan muzik, terutama ketika tidak ada kegiatan di rumah.

Setelah cukup lama terombang-ambing antara berusaha untuk berhenti dan hasrat ingin mendengar muzik, akhirnya saya pun boleh berhenti sepenuhnya mendengar muzik sejak beberapa tahun yang lalu.

Memang ada banyak orang di luar sana siap berdebat untuk menyatakan bahawa mendengar ataupun bermain muzik tidaklah mengapa. Bahkan mereka sering mengatakan bahawa muzik mampu membuat jiwa menjadi tenang ataupun memberikan semangat.

Memang sepintas lalu ia seperti benar, namun sejak mendapatkan email dari salah seorang sahabat, saya pun semakin yakin untuk meninggalkan dunia muzik dan berupaya meningkatkan ketakwaan kepada Allah.

Anda yang kini senang mendengar muzik ataupun telah ketagih muzik pun boleh berubah dan boleh berhenti mendengari muzik setelah membaca email yang dikirim oleh teman saya yang berada di Kanada tersebut.

Berikut adalah isi dari artikel yang membuat hidup saya lebih banyak mendengarkan Al Qur’an dibanding mendengar muzik.

Bismillah

Assalamu’alaikum Warahmatullah Wabarakatuh

Sekitar beberapa minggu yang lalu, anak perempuan saya yang masih duduk di kelas 1 melakukan satu ujikaji ilmiah di sekolahnya tentang oksidasi. Oleh itu, kami pun mencuba untuk melakukan ujikaji yang sama namun dengan cara yang berbeza. Perbezaannya adalah dengan menyertakan bacaan Al Qur’an dan muzik untuk mengetahui kesan bacaan Al Qur’an dan muzik bagi manusia. Kerana kami yakin bahawa Al Qur’an memiliki impak yang baik bagi tubuh manusia.

Bahan percubaan yang kami gunakan adalah sebuah epal yang dibelah menjadi 2 bahagian dimana kedua bahagian dimasukkan dalam kantung plastik jernih yang berbeza dan ditempatkan di ruangan yang terpisah pula.

Salah satu bahagian epal diiringi dengan lantunan ayat suci Al Qur’an selama 7 hari tak henti-henti. Sementara satu bahagian lagi diiringi dengan muzik dalam tempoh waktu yang sama.

Epal memang memiliki kadar air yang sama dengan tubuh manusia yakni 60% atau 70% sehingga sangat sesuai untuk dijadikan bahan penelitian. Kedua bahagian epal itu pun disimpan dalam suhu yang sama.

Setelah 7 hari berlalu, hasilnya sangat mengejutkan dan hipotesis kami memang benar-benar terbukti jelas di depan mata.

Pantaslah Allah berfirman dalam Al Qur’an betapa ayat-ayat Al Qur’an akan menjadi penyembuh bagi penyakit yang berada di dalam dada.

“Hai manusia, sesungguhnya telah datang kepadamu pelajaran dari Tuhanmu dan penyembuh bagi penyakit-penyakit (yang berada) dalam dada dan petunjuk serta rahmat bagi orang-orang yang beriman.” (QS Yunus 57)

Hal ini sangat dilihat jelas dalam eksperimen kami. Perhatikan gambar pertama dimana pada awalnya satu epal yang kami belah masih dalam keadaan segar. Adapun gambar yang kedua adalah hasil penelitian selama satu minggu yang menunjukkan bahawa epal yang dibacakan ayat Al Qur’an masih nampak segar, mestipun sedikit berubah warnanya. Sedangkan epal yang diiringi alunan muzik lebih cepat busuk dan berkulat.

Jazakallahu Khairan. Wassalam.

Quanita Rizvi (Al Huda Institute, Kanada)

Sungguh sebuah eksperimen yang sangat luar biasa. Melihat keanehan tersebut sejumlah ilmuwan di Reflection Karachi Pakistan melakukan eksperimen yang serupa untuk menguji kebenarannya. Berikut adalah email yang ditulis Asim Ismail yang menjadi ketua eksperimen tersebut.

Seorang guru memainkan alat musik pada sepotong epal selama 10 minit per hari dan memperdengarkan ayat Al Qur’an pada potongan epal yang lain dengan waktu yang sama. Eksperimen itu pun dilakukan dalam waktu 2 minggu dan hasilnya sangat luar biasa.

Setelah mendapati email tentang kesan bacaan Al Qur’an dan muzik pada sebuah epal, maka saya semakin yakin bahawa bacaan Al Qur’an merupakan bacaan yang tidak hanya berisi pedoman hidup, namun juga membuatkan organ tubuh badan pembacanya menjadi sihat. Allahu Akbar. Epal yang membusuk merupakan epal yang diperdengarkan alunan musik, sementara epal yang masih nampak segar merupakan epal yang diperdengarkan ayat Al Qur’an. Subhanallah.

Yang lebih istimewa lagi adalah epal yang diperdengarkan Al Qur’an masih berbau aroma epal yang segar. Sementara epal yang diperdengarkan muzik, tentu anda tahu sendiri bagaimana aromanya jika melihat kondisinya yang telah membusuk.

“Ingatlah, hanya dengan mengingat Allah hati menjadi tenteram” (QS Ar Ra’d: 28)

Semoga semakin banyak sahabat-sahabat lainnya yang menyedari bahawa sebaik-baik alunan adalah alunan ayat suci Al Qur’an. Wallahu A’lam.

 

P.S. 1 – Inilah Mengapa China Tidak Mahu Donald Trump Bertemu Dengan Ratu Cantik Ini !!!
P.S. 2 – Insha Allah Berkesan..Doa Dan Amalan Untuk Menyembuhkan Penyakit Rabun Mata…Sebarkan Moga Bermanfaat
P.S. 3 – TAKSUB Dengan Jus Kesihatan Ini..Doktor Dedah 5 Kes Penyakit Yg Paling Kerap Berlaku !!!
P.S. 4 – Lelaki Ini Minum 10 Tin Minuman Bergas Sehari Selama Sebulan..Ramai TERKEJUT Apa Jadi Pada Badannya !!!
P.S. 5 – Mengapa MASJID INI Dinamakan Masjidil Haram? Mengapa Bukan Masjidil Halal? Ini Penjelasan nya..

Tags: , , , ,

Category: Informasi

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *