Kisah Benar Cikgu Diseksa Ketika Koma Sebelum Ke Mekkah..Terkejut Ini Puncanya !!!

| January 16, 2017 | 1 Comment

Kisah Benar Cikgu Diseksa Ketika Koma Sebelum Ke Mekkah..Terkejut Ini Puncanya !!! | Assalamualaikum, saya (Cikgu Rosa) nak berkongsi sebuah cerita. Kisah benar yang saya dapat masa pergi umrah hari tu.

Masa di Madinah, tengah tunggu bas nak ke airport balik ke Malaysia, saya duduk berdepan dengan seorang cikgu dari Dungun di lobi hotel. Tengah duduk sembang-sembang, dia pun buka cerita kisah benar yang berlaku pada dirinya sebelum datang ke Mekah.

Dia kata, sebelum ini dia koma.

Saya tanya, “masa koma, boleh dengar tak orang bercakap dengan kita macam dalam filem tu atau pun dengar orang mengaji ke?”

Dia kata, dia tak dengar apa-apa pun. Tetapi dia kata, “Saya diseksa!”

Ya Allah, tunjukkan pada saya, ‘Saya Diseksa’.

Katanya,

“Allah lambung saya dari atas bumi hingga ke langit. Lepas tu, Allah jatuhkan saya dari langit hingga ke bumi berkali-kali membuatkan saya rasa sangat sakit sampai saya merayu dengan Allah. Saya tak nak mati lagi, saya nak balik semula nak betulkan semula apa yang saya dah buat.

“Masa saya diseksa, saya tak ingat yang lain. Saya tak ingat pun suami saya, saya tak ingat pun anak-anak saya. Saya cuma ingat kerja saya di sekolah,” katanya.

Dia tanya saya, “akak ni cikgu juga ke?”

“Ya,” balas saya..

“Kita ni cikgu, kadang-kadang lambat masuk ke kelas. Kadang-kadang tu, kadang-kadang ni dan kadang-kadang macam-macam lagi. Saya selalu tak datang sekolah sebab selalu ambil cuti. SIlibus saya tak habis,” luahnya.

Saya mengiakan saja. Terdetik dalam hati saya, “takutnya saya…”

“Itu Allah baru tunjuk kat saya. Satu dosa yang saya buat dengan kerja saya, belum lagi dosa saya dengan suami, dosa saya dengan anak-anak. Sekarang, alhamdulillah. Bila saya sedar, saya berazam nak ke Mekah, tetapi… sebelum tu saya pergi mengurut.

“Tukang urut pun terkejut, dia tanya saya kenapa urat saya bersimpul-simpul macam jatuh dari tempat tinggi?,” katanya.

Sangat besar pengajaran daripada kisah cikgu ini. Tak kena pada kita, kita rasa kita dah buat yang terbaik dengan kerja kita. Bila Allah nak tunjuk, itulah dia.

Semoga dengan berani cikgu ini dedahkan kisah dia kepada saya, boleh dijadikan pengajaran untuk kita yang juga bergelar cikgu. Minta maaf, saya tak pandai dan tak bercerita dengan baik. Sedikit sebanyak, itulah yang dia ceritakan pada saya.

Kredit – Underscore

 

P.S. 1 – Siapa Yang Cipta Allah. Ini Jawapan Seorang Imam Yang Buat Ramai Umat Islam TERKEJUT !!!
P.S. 2 – Inilah 4 TANDA Malaikat Maut BERITAHU Ajal Kita Nak Tiba TAPI Ramai Buat-Buat TAK TAHU !!!
P.S. 3 – Inilah 12 Gambar Rumah Baginda Nabi Muhammad S.A.W Yang Mungkin Anda Tak Pernah Lihat !!!
P.S. 4 – Maklumat Sulit NASA Terbongkar..Temui Satu Tanda Kiamat Di Sungai Eufrat Yang MENGGERUNKAN !!!
P.S. 5 – PERHATIAN.. Jangan MINUM Air Botol Plastik Dalam Kereta Anda… Ini Akibatnya……

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags:

Category: Pelik

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *